Leerdoel

Ondernemerschap is iets dat mij erg aanspreekt. Regelmatig heb ik het met vrienden over mogelijke business modellen. Van mobiele oplossingen voor verzorgingshuizen aan het begin van de covid-19 tijd tot een platform waar bedrijven en influencers elkaar kunnen vinden. Tot een kvk-inschrijving is het nog niet gekomen, maar ik hoop hier in de nabije toekomst verandering in te brengen.

Om mijzelf gedurende dit semester te ontwikkelen op het gebied van ondernemerschap voer ik drie verschillende acties uit. Dit zijn: het lezen van twee boeken, het volgen van een Avans extra cursus en het bouwen van een website.

Voor dit leerdoel zal ik soms gebruik maken van het idee van het online platform voor influencers en bedrijven. Dit heeft voor het gemak de naam ‘Triangle’ gekregen duidend op de drie partijen: de influencer, het bedrijf en het platform. Dit idee heb ik enkele maanden geleden gekregen door een Instagram story van influencer Gio Latooy. Hij is zowel op Instagram als Youtube actief en heeft op beide platformen meer dan een miljoen volgers. In deze story vroeg hij of er een bedrijf was dat een fontein in zijn tuin kon maken. Op dat moment dacht ik dit moet beter kunnen. Hoe groot is de kans dat een bedrijf dat fonteinen zijn story ziet? En als er een bedrijf was dat het zou zien, dan had de influencer een grotere kans op een goed aanbod als meerdere bedrijven deze oproep konden zien.

Hierdoor ontstond het idee voor een platform waar het vraag en aanbod van influencer en bedrijven samen komt. Zowel influencers en bedrijven kunnen hier oproepen op plaatsen (de vraag) waar vervolgens op gereageerd kan worden (het aanbod). Hierdoor kan een partij in zee gaan met het beste aanbod wat hij krijgt.

De Instagram story
De influencer achter de oproep