Leerdoel

In blok 3 was ik begonnen met het leren schrijven van content. Daarmee wilde ik graag mee verder gaan in blok 4. Immers leer je door te doen. Om deze reden ben ik weer teksten gaan schrijven met als doel dat deze beter zijn dan de teksten van blok 3.

Dit blok heb ik de volgende acties ondernomen.
Actie 1: Een lange tekst schrijven.
Actie 2: Een tekst schrijven die op stage gebruikt zou kunnen worden.
Actie 3: Feedback verzamelen over mijn geschreven teksten.

Vraak criteria
Variatie: Er is variatie in de acties door het verschil in informatie opzoeken en het toepassen daarvan.
Relevantie: Alle 3 de acties sluiten goed aan bij mijn leerdoel en dragen bij aan het verbeteren van mijn vaardigheid voor het schrijven van content.
Authenticiteit: De stukken content uit acties 1 en 2 heb ik zelf geschreven.
Actualiteit: Het leerdoel heb ik gekozen omdat ik hiermee in blok 4 veel te maken ga krijgen. Hierdoor is het zeer actueel.
Kwantiteit: Ik heb dit blok meer uren aan het schrijven van content besteed dan aangegeven in de urenverantwoording. Dit komt doordat ik er op stage aan gewerkt heb. Het door mijn besteedde aantal uren is goed genoeg geweest op positieve reacties op mijn teksten te ontvangen.

Smart in één zin.
Aan het einde van blok 4 wil ik zodanig goede content kunnen schrijven dat ik hier meer dan één keer positieve feedback over kan aantonen.

Smart uitgebreid.
Specifiek: Het leerdoel is afgerond als er ervaring is opgedaan met het schrijven van content en dit meer dan één keer positief wordt beoordeeld.
Meetbaar: Als er meer dan één keer positieve feedback is gegeven op de geschreven content is het gewenste niveau hoog genoeg.
Acceptabel: Er is een duidelijke reden voor het leerdoel. Namelijk de ingeschatte relevantie voor de opleiding en stage in blok 4.
Realistisch: De acties zijn simpel uitvoerbaar. Voor de tijd zijn mogelijk twee blokken nodig.
Tijd gerelateerd: Als er meer dan één keer positieve feedback is ontvangen is het leerdoel afgerond. Hier hangt de tijdsduur van het leerdoel van af.