Leerdoel

Het leren schrijven van content. 

Één van mijn werkzaamheden voor stage gaat het schrijven van content zijn. Deze vaardigheid wil ik daarom graag leren voor mijn stage in blok 4. Hiervoor onderneem ik onderstaande acties:

Actie 1: online research over het schrijven van content voor een commercieel bedrijf.
Actie 2: een stuk schrijven wat voor stage gebruikt kan worden.
Actie 3: online research over het schrijven van een blog.
Actie 4: een stuk schrijven wat langer is.

Vraak criteria
Variatie: Er is variatie in de acties door het verschil in informatie opzoeken en het toepassen daarvan.
Relevantie: Alle 4 de acties sluiten goed aan bij mijn leerdoel en dragen bij aan het verbeteren van mijn vaardigheid voor het schrijven van content.
Authenticiteit: De stukken content uit acties 2 en 4 heb ik zelf geschreven.
Actualiteit: Het leerdoel heb ik gekozen omdat ik hiermee in blok 4 veel te maken ga krijgen. Hierdoor is het zeer actueel.
Kwantiteit: Ik had toen ik begon aan dit leerdoel helemaal geen ervaring met het schrijven van content. Gedurende het blok heb ik hier wel ervaringen in opgedaan. Echter is dit een vrij kort leerproces geweest doordat ik slechts twee stukken heb geschreven. Dit leerproces wil ik graag uitbreiden in blok 4 waardoor ik de kans heb meer stukken te schrijven.

Smart in één zin.
Aan het einde van blok 4 wil ik zodanig goede content kunnen schrijven dat ik hier meer dan één keer positieve feedback over kan aantonen.

Smart uitgebreid.
Specifiek: Het leerdoel is afgerond als er ervaring is opgedaan met het schrijven van content en dit meer dan één keer positief wordt beoordeeld.
Meetbaar: Als er meer dan één keer positieve feedback is gegeven op de geschreven content is het gewenste niveau hoog genoeg.
Acceptabel: Er is een duidelijke reden voor het leerdoel. Namelijk de ingeschatte relevantie voor de opleiding en stage in blok 4.
Realistisch: De acties zijn simpel uitvoerbaar. Voor de tijd zijn mogelijk twee blokken nodig.
Tijd gerelateerd: Als er meer dan één keer positieve feedback is ontvangen is het leerdoel afgerond. Hier hangt de tijdsduur van het leerdoel van af.