Leerdoel 3

Mijn derde leerdoel is het leren stellen van goede vragen. Zowel voor marketing als voor commercieel vakmanschap moeten er veel interviews worden afgenomen. Hierdoor leek het mij handig goede vragen te kunnen opstellen. Voor dit leerdoel heb ik 3 acties gekozen.

  1. Een New Heroes cursus volgen over het leren stellen van goede vragen. In blok 1 heb ik ook een New Heroes cursus gevolgd en dit was goed bevallen. Mijn ervaring was dat je theorie op een goed te begrijpen manier leert.
  2. Online artikelen opzoeken over het stellen van goede vragen. Online zijn hier veel artikelen over te vinden die mij kunnen helpen bij het onder de knie krijgen van dit leerdoel.
  3. Een lijst opstellen waar een goede vraag aan moet voldoen. 


Dit leerdoel is voor mij afgerond als ik geen moeite meer heb met het bedenken van goede vragen zodat ik hier voor school geen last meer van heb.

Vraak Criteria
Variatie: Alle 4 de acties verschillen veel van elkaar. Hierdoor is er variatie in de acties.
Relevantie: Alle 4 de acties sluiten goed aan bij het leerdoel en dragen bij aan het verbeteren van mijn vaardigheid voor het stellen van goede vragen.
Authenticiteit: De cursus van New Heroes is authentiek door de aantoonbaarheid met het certificaat. De opdrachten van school waarmee ik wilde oefenen zijn door school zelf opgesteld en daarmee van goede kwaliteit. De lijst waar een goede vraag aan moet voldoen heb ik zelf opgesteld.
Actualiteit: De Cursus gaat over het dagelijks leven en is daarmee actueel. Aan de opdrachten van school heb ik dit blok gewerkt en ook de opgestelde lijst heb ik recent gemaakt. Hierdoor zijn deze allemaal actueel.
Kwaliteit: New Heroes bied een complete cursus aan, daarnaast zijn de gebruikte opdrachten voor het oefenen van school zelf. Voor de artikelen heb ik onder andere gebruik gemaakt van Scribbr. Ook deze site heb ik via school leren kennen.

Smart criteria
Specifiek: het new heroes certificaat en de opgestelde lijst met criteria zijn aantoonbare resultaten.
Meetbaar: met de behaalde resultaten van de leerdoelen is aantoonbaar dat het leerdoel behaald is.
Acceptabel: het leerdoel is bedacht om problemen met het opstellen van vragen voor school te voorkomen.
Realistisch: de leerdoelen zijn makkelijk uitvoerbaar en binnen de tijd van het blok.
Tijd gerelateerd: na afloop van de acties is het leerdoel bereikt aan het einde van blok 2. Dan is er voldoende theorie opgedaan en geoefend tijdens cv en marketing.