Leerdoel

Leren begrijpen hoe online marketing werkt.

In blok 2 was ik begonnen met het leren begrijpen van online marketing. Hierbij was één van mijn acties het volgen van een cursus van Google. Deze cursus was te veel uur om in één blok af te ronden. Echter wilde ik de cursus wel graag voltooien zodat ik een certificaat ontvang. Daarnaast sluit de inhoud van de cursus mooi aan bij mijn stage in blok 4. Met deze redenen ben ik in blok 3 verdergegaan met de online marketingcursus van Google.

Omdat dit een enkele actie is uit blok 2 zijn er geen vaak criteria voor blok 3. Onderstaand zijn de vraak criteria van dit leerdoel uit blok 2.

Vraak Criteria
Variatie: Een: cursus, boek en artikelen zijn allemaal verschillende manieren om informatie te ontvangen. Hierdoor is er variatie toegepast.
Relevantie: Alle 3 de leeracties sluiten goed aan op het leerdoel. Hierdoor zijn de acties relevant.
Authenticiteit: Alle 3 de gebruikte middelen hebben een sterk verband met het leerdoel. Hierdoor verschaffen zij authentieke informatie.
Actualiteit: De Google cursus bevatte up to date informatie, ‘De Online Marketing tornado is gepubliceerd in 2020 en de online artikelen bevatten ook actuele informatie.
Kwantiteit: Ik ben natuurlijk van een generatie die veel ervaring heeft met online zijn. Echter had ik dit niet met de marketing die erachter zit. Dit wilde ik graag begrijpen omdat het mij erg nuttig lijkt voor mijn werkende leven. Daarnaast vind ik het erg interessant. Door het steeds vergaren van nieuwe informatie ontstaat er een leerproces waarbij ik steeds meer leer over online marketing. Hierbij merkte ik ook door het niet in één keer slaagde voor het examen van de cursus dat mijn theorie nog niet goed genoeg is. Dit wil ik in blok 4 graag continueren. 

Smart criteria in één zin.
Aan het einde van blok 4 wil ik zodanig goede kennis hebben van online marketing dat ik dit kan aantonen met 2 certificaten.

Smart uitgebreid.
Specifiek: Het leerdoel is afgerond als er twee verschillende cursussen zijn afgerond met een certificaat
Meetbaar: Op het moment dat er twee verschillende cursussen met certificaten zijn afgerond is het niveau van kennis aantoonbaar hoog genoeg.
Acceptabel: Er is een duidelijke reden voor het leerdoel. Namelijk de ingeschatte relevantie voor de opleiding.
Realistisch: De acties zijn simpel uitvoerbaar. Voor de tijd zijn mogelijk drie blokken nodig.
Tijd gerelateerd: Na afloop van de cursussen is het leerdoel bereikt.