Gevolgde workshops

Reflectie workshops

Eerste workshop (Blockchain)

De eerste workshop van de experience week die ik gevolgd heb was een workshop over Blockchain technologie. 

De belangrijkste learnings uit de workshop waren voor mij:

  1. Het gebruik van tradingview.com.
    Dit is een website waarbij je de koersen van veel verschillende cryptocurrency kan volgen. Er waren veel opties voor het toevoegen van elementen. Hierdoor was het zowel voor de beginnende als de ervaren handelaar nuttig. 
  2. Het gebruik van Bitvavo. 
    Bitvavo is een online handelsplatform voor cryptocurrency. De studenten die de workshop gaven maakten zelf gebruik van dit platform. Het is van Nederlandse oorsprong en heeft lage commissiekosten. 
  3. De werking van Blockchain.

Blackchain is een gedecentraliseerde technologie. Dat betekent dat niemand er eigenaar van is. Het grote voordeel van Blockchain is dat de data op een veilige manier versleuteld is doordat de ‘blokken’ niet gewijzigd kunnen worden. 

Tweede workshop (e-commerce)
De tweede workshop van de experience week die ik gevolgd heb was een workshop over het starten van een succesvolle e-commerce onderneming. 

De belangrijkste learnings uit de workshop waren voor mij: 

  1. Probeer zelf de doelgroep te zijn.
    Op het moment dat je zelf de doelgroep bent zal het product herkenbaar voor je zijn en zal je met meer plezier en trots er mee bezig zijn. 
  2. Zorg voor de juiste leverancier.
    Een van de studenten vertelde dat hij zelf een e-commerce business had. Hij had grote problemen gehad met zijn eerste leverancier. Leveringen kwamen te laat en het contact verliep niet soepel. Bij zijn nieuwe leverancier gaat dit een stuk beter. Daarom is het verstandig je goed in te lezen over een leverancier en niet de eerste de beste leverancier te kiezen. 
  3. Probeer actueel te zijn.
    Een mooi voorbeeld in de workshop was het verhaal van een van de studenten dat hij momenteel een anti-condens spray voor brillen verkoopt. Hier was hij mee begonnen aan het begin van de mondkapjes plicht. Hierdoor was het een actueel product omdat door de plotselinge toename van mondkapjes gebruik meer mensen last kregen van condens op hun bril.

Derde workshop (Linkedin)
De derde workshop van de experience week die ik gevolgd heb was een workshop over het maken van een professioneel Linkedin profiel. 

De belangrijkste learnings uit de workshop waren voor mij: 

  1. Het belang van een foto.
    Je profielfoto is naast je naam het eerste wat iemand van je ziet op LinkedIn. Hierdoor wordt de eerste indruk gelijk gemaakt. Een aanzienlijk deel van de recruiters wijst iemand zonder profielfoto gelijk af. 
  2. Het ideale aantal connecties.
    Uit onderzoek is gebleken dat rond de 300 connecties het ideale aantal is op Linkedin.
  3. Zorg dat de data op je profiel sluitend is.
    Als er een groot gat zit tussen het uit en in dienst treden bij werkgevers kan iemand zich afvragen wat je in die periode hebt gedaan.